پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ |۲۵ محرم ۱۴۴۶ | Aug 1, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را عامل پیشگیری از آسیب‌ها در جامعه عنوان کرد و گفت: غفلت و کم‌توجهی به این فریضه موجب ایجاد آسیب‌ها و مشکلات در جامعه در عرصه‌های مختلف می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی در دیدار با دبیر ستاد و فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر همدان، با اشاره به اینکه اولین نکته در احیای امر به معروف و نهی از منکر مبارزه با ظلم است، اظهار داشت: اگر بتوانیم این احساس مسئولیت اجتماعی را در جامعه احیا کنیم، جامعه به مرحله‌ای می‌رسد که در مقابل ظلم سکوت نمی‌کند.

امام جمعه همدان، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را عامل پیشگیری از آسیب‌ها در جامعه عنوان کرد و گفت: غفلت و کم‌توجهی به این فریضه موجب ایجاد آسیب‌ها و مشکلات در جامعه در عرصه‌های مختلف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر همه افراد نسبت به این موضوع دغدغه داشتند، بدون شک بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات وجود نداشت و این مشکل با نگاه و رویه‌ای درست حل و قابل‌جبران خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، همچنین با تقدیر از تلاش دبیر و اعضای ستاد احیای امر به معروف، ابراز کرد: اولویت ما و معروف اصلی ما، توجه به خانواده است.

وی تأکید کرد: نباید فعالیت‌ها و اقدامات در مجموعه باعث شود تا نسبت به خانواده خودتان غفلت بورزید.

مردم در عرصه احیا امر به معروف باید وارد میدان شوند

همچنین در شروع این جلسه میثم صابریون دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر همدان، با اشاره به اقدامات این مجموعه، گفت: به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر در استان همدان، ۶۵ عنوان برنامه تدوین شده است.

وی یادآور شد: روزهای این دهه با عنوان خانواده پایدار، جوانی جمعیت، نظارت همگانی، صیانت از حقوق عامه، فساد ستیزی، مردم محوری، قانون گرایی و آگاهی بخشی نامگذاری شده است.

صابریون با اشاره به اینکه از اول تا هشتم محرم با عنوان هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر و شعار نهضت حسینی و گفتمان زینبی نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: در این ایام با هدف ترویج این فریضه الهی، برنامه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی در استان همدان برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا با حضور مسئولان، دیدار با علمای استان و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان و نشست مداحان و مبلغان شاخص با حضور نماینده ولی فقیه در استان از برنامه‌های شاخص هفته امر به معروف می‌باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان، با تأکید بر اینکه در راستای انجام مأموریت‌ها و وظایف، نگاه ستاد، نگاه جهادی با استفاده از ظرفیت موجود است، یادآور شد: تلاش ما بر تحقق فرمایشات و مطالبتان رهبر معظم انقلاب است که فرمودند مردم در عرصه احیا امر به معروف باید وارد میدان شوند.

وی تصریح کرد: زمانی می‌توانیم بگوییم به موفقیت دست پیدا کرده‌ایم که این مهم ظهور و بروز پیدا کند که البته لازمه آن این است که با تمام شئون وارد عرصه شویم.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ه IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    1 0
    یه قالب پنیر کچ نصف قوطیش آب بودکه به بچه بدی قهر میکنه خریدم ۵۰ هزار تومن منکر از این بدتر چرا کسی صداش در نمیاید
    • صادق IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
      1 0
      اگر داستان شعب ابی طالب که مسلمانان در چه سختی زندگی می کردند را مورد توجه قرار دهید زندگی شیرین و با حلاوت می شود
    • فقط دیگران؟ IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
      0 0
      مگر صدا و داد رو فقط باید دیگران بکشند؟ خب همین اقدام شما در نوشتن خودش کاری نهی از منکری محسوب می شود، بگوییم بنویسیم و مطالبه کنیم، اما نهی از یک منکر را ابزار کاستن از نهی از منکر دیگر قرار ندهیم.
  • سلام IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    1 0
    البته این فریضه مهم نباید محدود به دیده شدن موی دختران نوجوان و امثال ان گردد بلکه باید متوجه کسانی شود که در سال چند میلیارد دلار اختلاس می کنند مانند چای دبش و...
    • هر دو IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
      0 1
      بلاشك. لذا با چای دبش ها هم برخورد شد و می شود. مطالبه ما هم بلااهمیت نیست. اما به خاطر پرداختن به نهی از منکر مالی نباید، نهی از منکر اخلاقی و جنسی را تضعیف کرد.